När ångesten kommer på besök...

...som ett brev på posten!
Inte direkt förvånad med tanke på min dag!
Men nu sitter jag här som förstelnad kan inte sova kan inte göra nått vettigt av min tid heller!
Känner mig så jäkla hjälplös när det kommer krypande!
Det är svårt att förklara för folk som aldrig upplevt det...
Men jag känner mig fångad i min egen hjärna kan man säga, jag vet att det är osunt att tänka som jag gör och att jag borde rycka upp mig osv.
Men det är totalt omöjligt!

Idag är det någon slags blandning av den vanliga ångesten och ilska!
Jag är så jävla förbannad.
Det är faktiskt väldigt ovanligt!!
Jag har försökt att pyssla och göra sådant jag i normala fall gör för att slappna av men idag känns det som om inget hjälper!
Blir till och med förbannad på pusslet jag lägger (tro mig jag ÄLSKAR att lägga pussel)

Ändå så är jag stolt över att jag försökt ta tag i ett stort problem i mitt liv idag!
Okej jag har skrivit brevet men sen fick jag kalla fötter så jag har inte skickat det!
Ska vänta några dagar och fundera på det!
Men jag tror ändå att det var bra att skriva av sig!
Det hjälper ju alltid!

Men såklart känner jag mega ångest nu!
Jag vill ju inte såra någon och det vet jag att jag kommer att göra om jag skickar brevet, men frågan är vad jag mår sämst av?
Att skicka brevet och vänta på explosionen eller att inte skicka brevet och explodera själv?!
Usch jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till!!

Ska ta mig en promenad och se om det hjälper!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Johan Gustafsson

Skicka brevet ! Du vet att du kommer göra det, och det kommer kännas mycket bättre efter du har gjort det oavsett vad resultatet kommer att bli. Du måste få det ur dig och det här är nog det enda sättet.

Vad gäller ångesten så vet både du o jag att det inte går att göra nånting åt det, mer än att vänta ut det och låta det rinna av.. Hur mycket du än älskar dina små pussel så kommer dom inte hjälpa dig just nu :)

Åsså vet du att du ALLTID är välkommen att ringa mig vad det än gäller !! :)

KRAM gumman

2008-05-30 @ 10:46:30
URL: http://jgp.blogg.se/
Postat av: Anne

Vet hur det känns gumman. Eller ja.. typ iallafall.

Men jag tror du gör rätt i om du postar det där brevet. Bättre det än att du själv ska krackelera inifrån.

Ta väl hand om dig!

Kramar Anne

2008-06-01 @ 13:05:40
URL: http://trasdockan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0