Soppa med tesked

Japp så är jag hemma igen =) Eller ja jag är hos mina föräldrar en stund för att Hanna åkt till Kalmar som vi alltid gör i påsk men jag valde att stanna hemma =)

I Tisdags morse åkte jag då inte till Danderydssjukhus och instalerade mig på avdelningen. Jag hade tur och fick ett enkelrum så jag slapp dela med en massa pensonärer =)
Sedan fick jag vänta en liten stund och sedan bar det av ner mot operationen!
Klockan 08.20 fick jag komma ner till operationen och där satte dom dropp på mig och gav mig lugnande, behöver väl knappast säga hur hysterisk och nervös jag var!
Sen fick jag dricka nått vidrigt vet inte vad det var men det höll på att komma upp igen!
Sen lade jag mig på bordet och fick andas i en mask å sen somnade jag!

Sedan vaknade jag några timmar senare på uppvaket och var gruvligt torr i munnen och en sköterska svabbade runt med en bommullstuss i munnen!
Det låg jag väl ett tag antar jag!
Det första jag frågade var om det hade blivit titthål eller öppen men jag hade tur för dom hade gjort en titthål och det hade gått smidigt och bra!

Sen var jag uppe på avdelningen vid 15 tiden igen!
Då mådde jag mest illa och var yr i skallen!
Sen kom Hanna och Anneli och besökte mig en stund även om jag knappt minns det för jag somnade hela tiden =))
Hanna tyckte det var väldigt jobbigt för att jag såg så blek ut och att jag bara somnade hela tiden men det kanske inte var så konstigt!

Jag hade väldigt svårt att sova första natten, dels för att jag konstant mådde illa och för att jag inte kan sova på nya ställen!
Så det var lite kämpigt faktiskt men jag tog mig igenom natten och på morgonen fick jag prova att äta så jag åt lite fil och drack vatten!

På onsdagen så var mamma och Hanna och Anneli på besök det var jättetrevligt men jag blev väldigt trött =)
Just ja jag kräktes på onsdagen oxå efter att jag hade ätit soppa.
vet inte riktigt varför men det kan ha varit en reaktion på citidonet oxå!

Sen natten till torsdagen sov jag som en stock =)
Jätteskönt sov i 9 timmar!!

Sen åt jag mycket bättre i tosdags så jag fick i mig mer vätska!
Mamma var och hälsade på och Hanna kom förbi när hon skulle åka till Kalmar! Då var jag så pigg att jag orkade gå ut och hälsa på Ebbe som satt i bilen och väntade!
I torsdags var jag dock lite deppig det är en ganska knepig känsla detta ska ni veta =)

Sen idag fick jag åka hem!
Så Mamma och Pappa kom och hämtade mig på sjukhuset så var vi till apoteket och köpte en miljard medeciner!
Så jag har hemma vitaminer och mot illa mående och mot blodproppar och jaa massor av burkar!

Så nu har jag intalerat mig här och redan hunnit väga mig =)) jag vet jag är bestatt =)
Men -1 kilo i alla fall =)
Inte illa!

Nu ska jag mumsa fisksoppa!

Tack alla för erat stöd!

Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Ann

Skönt att höra att du är hemma och att det gick bra :) Nu har du äntligen gjort det! Stolt över dig!

Många kramar,
Ann

2008-03-21 @ 16:24:01
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Åh va kul att du bloggar så jag får läsa hur det går för dig! :D

2008-03-21 @ 17:45:42
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Li

Så skönt att läsa att du mår bra, jag längtar tills jag får se dig!
Tänker på dig gumman!

kramar

2008-03-21 @ 21:54:57
Postat av: Anonym

Skönt att höra av dig igen.
Kram
Lars S

2008-03-22 @ 02:42:04
Postat av: Lotta

Härligt att det gått bra.
Vila nu upp dig hemma hos mams och paps =)

KRam kram.

2008-03-22 @ 11:56:28
URL: http://saxiquine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0