Preop möte

Idag har jag varit på möte på Danderydssjukhus om min kommande operation!
Jag började dagen med att gå och ta blodprover och som vanligt fick dom sticka i båda armarna och hade problem med att få blod då mina vener går och gömmer sig när en nål kommer fram!

Hanna var med mig en liten stund innan hon var tvungen att åka till jobbet, sen kom Anneli och gjorde mig sällskap!
Hon är toppen hon satt med på alla mina besök med läkare och annat och antecknade vad dom sa så jag skulle kunna läsa senare då jag var så nervös att jag inte ens kom ihåg det när jag gått ut ur rummet! =)

Jag var uppe på avdelningen där jag kommer att ligga och pratade med en jättetrevlig sjuksköterska, lite om vad man ska tänka på och så innan!
Det viktigaste var att jag skulle duscha med en specialtvål kvällen innan och på morgonen innan jag åker till sjukhuset och att jag ska vara där klockan 07.00 och vara fastande sedan dagen innan!
Det ska jag nog klara!

Sedan var jag hos narkosläkaren och pratade lite, hon frågade vilka läkemedel jag åt och om jag blivit sövd innan osv.
Det har jag ju så  då frågade hon lite om jag hade mått illa när jag vaknade från den och det kom jag inte ihåg att jag varit!  Jag kommer bara ihåg att jag var jättearg på uppvaket och krävde en telefon för att kunna ringa Hanna =))

Sen var det över! Så det var inte så farligt! Det känns så mycket bättre nu, klart att jag är nervös fattas bara annat men nu känns det lite verkligare! Jag ska klara av detta!
Jag kan!! =))

Imorgon kommer jag säkert börja gråta igen och säga till Hanna att jag ska ställa in operationen så det är bäst jag njuter av att vara säker idag =)

Tack för stödet Anneli du är bäst!!

Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: Martina

Kommer själv ihåg hur det var när jag skulle läggas in
på sjukhus. Läskigt. Men det går säkert bra =)

2008-03-12 @ 17:19:05
URL: http://martinag.blogg.se
Postat av: Anne

Nämmen, Hej tjejen!
Kul att se att du också har en blogg. Det hade jag totalt missat.
Hoppas att det är ok att jag länkar till dig.
Ha det finast!
Kram - Enna -

2008-03-12 @ 19:41:51
URL: http://trasdockan.tjejsajten.se/
Postat av: Lotta

Klart att det kommer att gå bra.. håller tummarna nere från Götet!!!

2008-03-12 @ 21:14:11
URL: http://saxiquine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0