Kärringen på våningen under!

Jaha nu jävlar är det krig!!
*ler*
För några dagar sedan fick vi åter igen ett trevligt litet brev!

(vet inte hur lagen ser ut om jag får publicera sånt så jag låter bli men citerar friskt i alla fall!)
Brevet börjar med ...detta är en varning!
Sedan skriver hon att dom skulle gå och lägga sig tidigt dagen innan för att hon skulle opereras osv. och att vi väckte dom kl 23.00 med att vi knackade på deras tak (alltså vårt golv) sedan tog det lång tid att lugna ner hennes man för han är ju hjärnskadad! vidare skriver hon att vårat agerande är mycket oansvarigt och att vi gör detta medvetet och att vi är barnsliga och om ci inte slutar störa henne ska hon se till att hyresvärden ska stämma/vräka oss ...
just ja hon skriver oxå att hon tydligen läst en insändare om att man inte får snarka och fisa för för det kan man tydligen bli vräkt!
"Hon avslutar med... Jag är väl informerat ska vi neta och i hänblick på våran situation där det krävs att använda sunt förnuft och förstånd som kallas hänsyn har ni ingen chans att vinna med sådana påhopp, hämnd eller vad ever; då ses vi i rätten! Tack för ordet XXXXXX"
Jag kommer hem efter ha varit hos Li och sebastian på en trevlig middag och hittar brevet, är ensam hemma så Hanna var i Kalmar då!
Blir skitupprörd minst sagt !
Ringer Hanna och är ledsen och känner mig anklagad!
Till saken hör att jag var inte hemma kvällen innan kl 23 så hon hittar ju på!

Jag skriver då en respons på brevet :
För det första skulle jag aldrig störa medvetet och för det andra så var jag inte hemma igår kl 23.00

Sedan får vi ett nytt brev (vi var i fjällen så min mamma och pappa hittade brevet! Min Pappa blev så jävla arg att Mamma fick lov att hindra honom från att inte gå ner och slå tanten =)) )
I alla fall det brevet börjar med "tack för svaret - som inte är sant..."
(redan då tappade jag hakan)
Sedan fortsätter hon ...
"Jag pratar inte om gay-kvällen den 7..."
(ehhh va??? )
..." Detta var natten 6-7 februari mina damer. (hjälp!) Skyll inte ifrån er nu.(Men jag var ju inte hemma!!!) Micke min granne nedanför skulle aldrig gjort så mot mig och Lars. Dessutom är denna tid eran märkvärdiga tid att hålla på (undrar ja vad hon tror hon hör!) många gånger inte bara nu när det dunkades med något skaft i vårat tak!
Lägg av! Detta för gott! Visslandet, Näe! Ni.
Ni ljuger! That ist vat about!"
Jaa herregu tanten är totalt lost!

Nu har i alla fall jag anmält henne till vår hyresvärd och får väl se vad som händer med det =)
Jag hoppas hon får en jävla tillsägelse eller att hon blir vräkt men det är väl tyvärr kanske inte så troligt!
Men nu känner jag mig inte lika ledsen som jag var innan utan nu känns det mer okej eftersom jag vet att hon är knäpp!
Men det är klart hon tar upp mycket av våran dag i alla fall av min som är hemma på dagtid!
Känns jobbigt att behöva leva med en oro i sitt eget hem!

Pratade just med hyresvärden (eller ja en på kontoret) och dom ska skicka ett brev till henne där det står att en av hennes grannar klagat på henne för störande och ofredande. och att om hon har några invändningar ska hon vända sig till dom!
Ska bli intressant och se vad som händer om hon är smart och faktiskt inte kommer upp eller om hon blir så förbannad att hon skriver ett nytt brev!
Kommer hon upp hit och härjar ska jag ringa polisen ska han på kontoret!
Kan ju bli väldigt spännande!
Herregu vilken soppa!
Lite nervös är jag för att hon ska lyckas vända allt så att vi blir dom som stör henne å att vi åker ut!
Men jag vet inte!

nääe tanten är galen måste va!

tack å hej

Kommentarer
Postat av: Ann

Hon är ju helt störd, du gör helt rätt i att anmäla henne.

2008-02-13 @ 18:42:10
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Ingela

Troligen är hon dement eller nåt. Hade ett X som hade en jättetokig granne som ringde på och väckte honom titt som tätt och anklagade honom för att spela hög musik. Men han låg ju och sov...Usch..jobbigt sånt där!

2008-02-19 @ 17:53:45
URL: http://ingelahogberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0