Det finns hopp för mänskligheten...

Ibland blir jag så tacksam för att det fortfarande finns godhet i världen.
För någon dag sedan fick jag ett brev på FB av en tjej som jag vid tillfällen jobbat med (Hon är makeup artist) hon äger nu ett cafe på gärdet i stockholm.
När hon öppnade sitt cafe för snart ett år sedan hade hon en insamling till Min stora dag och fick in ganska mycket pengar.
I år när cafet fyller ett år (Lördag nästa vecka) ville hon ha en insamling till spädbarnsfonden till Vides minne...
Det var nog det finaste någon gjort för mig (oss).
Så jag och Hanna har skrivit ihop en liten presentation av Vide och oss samt lämnat ett foto av honom som ska sitta på cafet under denna vecka. I går fick jag ett nytt brev av henne och de har redan samlat ihop 2000 kronor.
Så ni som bor i Stockholm gå till cafet vid Mekonomen på Gärdet och skänk en slant till Vides minne.
 
Här är presentationen...
 
Vår son, Vide

Den fjärde juni i år föddes vår son. Han fick inte överleva sin födelse.
Vide är så önskad man kan tänka sig att ett barn kan vara, ja nästan bortom önskad.
Han tog en stund på sig innan han kom till oss, och vilken lycka det var att bli gravida. Graviditeten var helt normal, ingen oroade sig för lille Vide.
Men mitt under värkarbetet slets vår son ifrån oss. Första gången vi var inne på förlossningen mådde han bra. Allt såg bra ut.
Andra gången fick vi se en ultraljudsbild med ett stilla hjärta. Vi var helt oförberedda på att något skulle ha hänt. Och världen slets itu.

Vår son föddes stilla 120604 kl 01.07. 52 cm lång och 3750 gram tung.
Man har inte hittat någon orsak till att Vide dog.

Vi kämpar nu med alla våra krafter (som för tillfället inte känns så stora) med att hitta tillbaka till någon form av liv igen.

Innan Vide dog förstod vi inte hur många som drabbas. Hur många som måste genomleva det mest fruktansvärda, det som ingen kan tänka sig.
Spädbarnsfonden jobbar med att ge stöd till familjer där det ofattbara händer. De stödjer projekt och forskning kring intrauterin fosterdöd (barn som dör i magen) och plötslig spädbarnsdöd.

Tack så hemskt mycket för era bidrag till Spädbarnsfonden. De har redan hjälpt oss med många saker.

Med vänlig hälsning Sara och Hanna, Vides mammor
 
 
Tusen tack Karin för din omtanke!!


Kommentarer
Postat av: Li

Gud så fint. Både er vackra text och det hon gör. Så vackert så jag blir tårögd. <3

2012-10-07 @ 22:50:16
Postat av: Johanna

Jättefin presentation, och vilket bra initiativ. Bara så sorgligt att erfarenheten bakom presentationen, och spädbarnsfonden ska behöva finnas. Kram

2012-10-07 @ 23:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0