Dikt skriven till oss från min vän Achillea

Fick ett fint mail från min vän Achillea igår, hon hade skrivit en text till oss och jag bad att få dela den här på bloggen.
 
Ord och inga gränser
Jag har inte några svar.
Rättvisan uteblev en juninatt
Lilla fågel med vingar som vissnar
Glädjebesked blev sorgebrev
Strumpor kommer aldrig bäras,
tassandes fötters tystnad kommer eka.
Det skär.
Lilla fågel. Väntande fågel.
Fick aldrig bygga bo.

 Finn ro i deras hjärtan, skänk dom styrka
Liksom mina tankar alltid ska vändas åt öst.
Försvinn inte för att hjärtslagen aldrig bar dig.
Flyg fritt, lilla fågel.
Men ge dom din kärlek,
ty livet var deras
och sorgen, lilla fågel, blir aldrig ett val dom kan leva med.


Kommentarer
Postat av: Linda

Så vackert <3

2012-08-05 @ 13:43:40
URL: http://Www.lindisen81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0