Vad är det för värld vi lever i?

Igår kväll såg jag ett program (tror det var uppdrag granskning) om fallet om "Linnea" och "Jennifer" i Bjästa.
Jag kan inte annat än att bli ledsen.
Förvånad blir jag inte längre, vilket i sig är hemskt.
Men att se folk säga i TV att dom sa saker som Hora och annat efter en 14 årig tjej som blivit våldtagen på toaletten på sin skola. Att vuxna vänder ryggen till och inte bara det, dom tar våldtäktsmannens parti.
Jag kan ändå förstå att vissa inte vill tro att det är sant och väljer att stödja pojken. Så långt är det väl helt okej ändå, klart man kan förstå det till viss del. Men att börja smutskasta och frysa ut tjejen.
Jag blir mest matt av att de vuxna beter sig som dom gjorde. Alla rykten som tas som sanning och ingen som kollar upp fakta.
Jag vet inte man kanske inte gör det?
Det som gjorde mig mest arg och ledsen var ändå prästen!
Att han satt där och tyckte att det var helt okej att killen kom på skolavslutningen trots at than hade besöksförbud mot tjejen och att han inte ens går i skolan längre. Tur att "Linnea" valt att inte gå på avslutningen.
Sen att det hände igen.... efter skolavslutningen!
Så sjukt!!

Läste lite på FB nu och det jag tycker är så trist är att det blir nästan tvärtom nu att folk mobbar ut pojken istället. Och jaa han har begått ett brott och blivit dömd för det, men det hjälper väl knappast att folk skriver att man borde slänga in killen till en grupp gorillor som kan våldta sig på honom osv.
Det var ju det som var så hemskt med allt som skrevs om "Linnea" på FB innan, vi behöver väl inte sjunka lika långt!

Näe jag blir ledsen att sådant här kan förekomma!
Stå på er alla ni som råkat ut för liknande tråkigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0