Thailands resan dag för dag!

Ja jag är vääärldens sämsta bloggare jag vet =)
Men jag tänkte i alla fall försöka lägga upp lite från resan =)
Tar det lite dag för dag!
jag har skrivit nästan alla dagar nu i alla fall men börjar väl lägga ut dom som är klara så länge =)
Så här kommer dag 1!!

Thailands resan 091223-100108

 

Första dagen 091223, 091224;
Ja herregu att åka till thailand mitt i vintern är verkligen en dröm.

Resan var dock inte den roligaste alltså själva transporten till thailand =)
Jag är som de flesta redan vet flygrädd, ganska mycket dessutom, så jag var väldigt nervös men samtidigt konstigt lugn vilket oroade Hanna lite =)
När vi sedan skulle gå på planet så kom paniken och mina ben ville absolut inte gå på nått plan!

Jag total stängde av, som tur var var ju både Hanna och personalen beredd så dom fick på mig på planet =)
Starten gick bra och vi hade en väldigt trevlig flygvärdinna som pratade med mig lite då å då =) Resan gick väl ändå ganska bra men det var asvarmt på min plats, nått element eller nått måste ha varit påslaget! Så emellanåt fick jag lite klaustrofobi känslor men ändå, jag lyckades ta mig till Thailand!

Efter en svettig och emotionell resa landade vi i Thailand vid 15 lokaltid. Då fick vi vänta lite på väskorna en stund och jag kom genast att tänka på sällskapsresan =)

Sen fick vi gå ut i chockande värme och leta reda på rätt buss till vårt hotell.

Sen fick vi åka buss i ca en timme hit till hotellet, när vi kommer fram får vi en kall blöt handduk och en liten drink. Heaven! Sen fick vi våra rum och kunde gå och kolla in dom lite, vi hamnade på 4.e våningen, vilken var lite jobbigt då min astma lever rövare i denna värme, men vi klarade det med =)
Sen fick vi vårt baggage som en stackare hade fått släpa upp! Då bytte vi genast om till badkläder och gick ner till stranden (typ 50 meter eller nått åt det hållet) vi tog ett dopp i poolen eftersom det var mörkt å jag är lite feg =) Det var fantastiskt =)

Sen gick vi och åt buffé på hotellet som ingår i resan, hur lyxigt är inte det! Thaimat i mängder av olika dess slag och massa god frukt.

Sen gick vi och försökte sova, jag somnade direkt Hanna hade lite svårt med jetlagen men somnade tillslut.

 

På flygplatsen (Arlanda) en förebild, bleka och eländiga =)

Vi flög över Himalaya =) så coolt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0