Är det okej tycker ni?

Igår var jag och Hanna och åkte skidor igen =) Jobbig snö men ändå ganska roligt =)
Men det var inte det jag skulle skriva om!

I alla fall när vi var på deras lilla hamburgeria som dom kallar det så satt det en mamma med sin son som var i typ 10-11 års åldern! Pojken åt en hamburgare och pommes, inget konstigt med det..
Sen fick han en stor chokladkaka (100g) som han åt upp själv på typ tio minuter... sen fick han mer choklad...
Alltså han var ganska stor, alltså tjock om man får säga så!
Hans mamma var också av den stora sorten.
Jag mår lite dåligt av att se sådant, jag kan köpa att man som vuxen äter så, att man själv ändå har ett val. (Även om det inte är så lätt som att bara välja att inte äta så, tro mig jag om någon vet!)
Men som förälder tycker ändå att man måste ge sitt barn en så sund matbild man kan!
Fetman i sverige bara ökar och ökar och sjunker i ålder drastiskt!
Jag vill inte att någon ska behöva gå igenom det jag gjorde för att komma till mitt sunda liv jag har idag!
Usch jag blir upprörd!!

Överreagerar jag??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Absolut inte! Jag håller absolut med, som barn vet man inte bättre och tar emot alla godsaker man får, där får man som förälder sätta stopp och gränser.

2009-03-23 @ 21:48:34
Postat av: Ann

Nah jag tycker inte att du överreagerar, man gör ju barnen en otjänst genom att tillåta dem att bli så stora tyvärr.

2009-03-24 @ 06:42:32
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: maria åström

nä klart man ska så gott det går vänja barn med en sund kost.

mina killar brukar välja frukt och grönsaker före lördagsgodis i affären -det är jag stolt över!

varför ska man som förälder lägga sina dåliga vanor över på barnen? -ett problem som alla aktuella familjer borde få häjp med att komma ur.

Har en nära bekant som stoppar i sig allt och låter dess son göra det samma.

Han är redan överviktig -och inget han bett om.

Man får hoppas att bvc tar tag i detta innan det går för långt.

Bvc som har koll på detta mer än nån annan typ de första åren -årskontroll gör ju de flesta barnen upp till ca 6års ålder eller nått...

2009-03-24 @ 19:15:43
URL: http://www.mingelsmink.se
Postat av: johan gustafsson

Näe, inte ett dugg !

Det e fan misshandel att låta sitt barns kropp utvecklas på det sättet.. inte nog med att barnets fysiska hälsa står på spel.. tänk vad den stackarn kan bli utsatt för i skolan.. o allt p.g.a hans feta mammas ignorans ! Jag e helt med på din linje !



Kraaam

2009-03-25 @ 22:03:55
URL: http://jgp.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tycker det är fel av en förälder att göra så, tyvärr smittar ju ens egna vanor av sig på barnen.

Alltså måste man tänka på hur man gör, oavsett om man vräker i sig elle rom man konstant bantar, båda delar är ju skadligt för barnet.

2009-03-26 @ 21:45:34
URL: http://saxiquine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0