brevet och oron

Jaha idag fick jag ett tjockt brev från Danderyds sjukhus....
Med massor av information om kommande operation!
så otroligt läskigt så det finns inte !
Det blev plötsligt verkligt, på riktigt!
Klart jag har ju väntat på detta i två år och vetat att dagen faktiskt närmar sig men nu när det är så otroligt nära så känns det så jävla läskigt!
Och när man läser brevet så blir man ju ännu mer rädd!
Vad man får och inte får göra innan operation och vad man inte ska äta och att man ska fasta och hej å hå!

Igentligen vet jag ju redan om allt detta jag har ju läst på i två års tid om denna operation men ändå!

Jag har inte ändrat mig jag vill fortfarande, för det är ju fortfarande mitt beslut!
Men jag vill bara att det ska vara över och att det gått ett par månader och jag är frisk igen!
Men nu vet jag ju att jag har det värsta framför mig så är det ju!

Nina (kompis som gjort operationen) säger ju att hon inte ångrar sig alls och att hon skulle tagit samma beslut igen! Och hon hade ändå ganska många komplicationer efteråt som gjorde att hon mådde riktigt uselt länge!
så jag känner väl att det är värt det!
Allt pekar ju mot att det är ett bra beslut
MEN DET SKRÄMMER FAKTISKT SKITEN UR MIG!!

Det är också svårt att prata om med folk för jag menar det är ändå mitt beslut jag kan backa ur det när som helst!
Men om jag inte gör detta nu kommer jag aldrig att kunna bli helt frisk!
Jag kan inte gå ner i vikt av mig själv jag har prövat tro mig! detta är inget snabbbeslut det är en sista utväg jag vet det! Men ändå det känns skit!

Men det är klart det kommer säkert vara värt det när jag väl kan ha den där drömklänningen hos www.loni.se!
Men tills jag är där då!
Vad kommer hända på vägen kommer jag verkligen klara av att äta soppa i en månad och sedan puré i en månad!
Kommer jag att klara av att aldrig mer äta godis!
Aldrig!

Ja herregu vad många orosmoln som kom med det brevet!
får försöka se det som det är, nödvändigt!

Kan se fram emot massa shoppande när detta är över!
Kommer ju behöva en helt ny garderob!
Kan ju låna Hannas kläder kanske =))

Jaa vad ska man säga!
*suckar*

läskigt va ordet!

Kommentarer
Postat av: Ann

Det är klart att du fixar det, du har ju väntat på det här så galet länge så jag är helt övertygad om att om det är någon som kan fixa en sån här sak, så är det du!

2008-02-06 @ 20:47:16
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Saras

Fixar du bruden!!!

2008-02-07 @ 17:49:53
URL: http://sarakjellqvist.blogg.se
Postat av: J

Jag har en vän som gjort samma operation, man kan äta allt i små mångder, men sen tar det ju lite tid innan kroppen har vant sig. Men viktigast från början är att äta nyttigt, små portioner och ofta.

Lycka till!

2008-02-09 @ 09:38:15
Postat av: Linda

Jag tycker du är supermodig :) Och jag tvekar inte en sekund på att du fixar det med tanke på vad du har skrivit. Och jag håller tummarna :)

2008-02-11 @ 00:34:58
URL: http://www.lindahelsing.se/wordpress
Postat av: Wysteriia

Förstår att du oroar dig, men jag tror att det kommer vara värt det om det nu är något du velat och tänkt på i 2 år :)

2008-02-11 @ 14:43:11
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Anonym

Önskar dej all lycka, Du verkar vara en sån stark person!

Kram!

2008-02-12 @ 23:28:41
URL: http://sandish.blogg.se
Postat av: Malin Tigerspice

Min mamma gjorde operationen, hon vägde inte tillräckligt mycket för att få subventionen så hon pröjsade själv och hon ångrar sig inte en sekund, alla hennes ryggproblem är borta och hon fullkomligt strålar av lycka!

2008-02-16 @ 16:49:59
URL: http://tigerspice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0