Min Vide

Det har varit en väldig bergochdalbanedag...
Upp och ner och ner och upp...
Svårt att uttrycka mig idag så här kommer en text någon annan skrivit.
Detta är en sång skriven av Eva Svedberg Engström, hennes skiva Vandra varsamt finns på spädbarnsfonden.
 
Nära
 
Jag har letat efter mening
sen du kom och gav dig av
det har funnits många stunder av förtvivlan
Jag har färdats genom mörker
genom ljus och över hav
Jag har tvekat om jag orkar när jag tvivlar
 
Sorg och glädje bor i mig
och jag känner att jag alltid kommer sakna dig
sommar vinter vår och höst 
du finns alltid i mitt hjärta och det ger mig tröst
 
För du är alltid nära
inte långt ifrån
Känner din närhet
på mina vägar där jag går
Nära, fick dig som ett lån
Du är alltid nära
 
Jag har mött så mycket godhet
på den väg som har jag gått
och det finns en djup förtröstan här inom mig
Mina steg är mindre tunga nu
jag kan se en vacker värld
kommer alltid önska att jag fick hålla dig
 
Lust och längtan bor i mig
och jag känner att jag lever
fast jag saknar dig
sommar vinter vår och höst
du finns alltid i mitt hjärta och det ger mig tröst
 
För du är alltid nära
inte långt ifrån
Känner din närhet
på mina vägar där jag går
Nära, fick dig som ett lån
Du är alltid nära
 
Lust och längtan bor i mig
och jag känner att jag lever
fast jag saknar dig
sommar vinter vår och höst
du finns alltid i mitt hjärta och det ger mig tröst
 

Saknar och älskar dig min fina Vide!
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fin text <3
Stora kramar till dig och Hanna!

2013-06-03 @ 22:05:41
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0