Jag är tvåbarnsmamma

Jag är tvåbarnsmamma men det är bara ett barn som räknas. Det är så det känns.
Min första son,Vide, dog i samband med förlossningen, han fick aldrig börja sitt liv på utsidan magen. Vi fick aldrig lära känna honom på utsidan aldrig vagga honom till sömns när han var otröstlig aldrig se hans ögon, aldrig höra hans skratt.
Han berövades på livet och vi, vi berövades vår son och hans liv.

Nu har Vide blivit storebror till Nove Lo. Han räknas för honom ser ni. Honom kan man ta på. Honom får jag vagga i famnen när magen kniper. Klart jag är oerhört tacksam och glad att Nove Lo är här, på utsidan. Men det gör ont när Vide glöms bort.
Jag älskar båda mina barn!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad hemskt och sorgligt att du känner så.. För mig är ni fyra i familjen även om Vide är en ängel.. Vide är inte glömd, han är saknad.. Nove Los skyddsängel som alltid finns där.. En liten storebror.. <3 kraaam till er alla <3

Svar: <3
SarahMaria

2013-07-19 @ 23:12:25
URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se
Postat av: Camilla

Det är så svårt det där, när folk frågar. Oftast svarar jag att jag har två barn men ibland, när det inte är tillfälle, svarar jag ett. Det kommer alltid följdfrågor, oavsett vad man svarar. Svaret "två" brukar inte räcka, utan då ska man även berätta hur gamla de är och vad de heter. Det är inte alltid jag vill sitta och prata om det, t ex på jobbet. Ni kommer säkert få frågan flera gånger om Nove är er första. Kram

2013-07-20 @ 08:44:43
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Postat av: Signe Holmgård

Visst är det hemskt att en ska behöva känna så.. Jag kan också känna så, trots att vår Theo fick leva några månader, och familj och vänner fick chansen att lära känna honom. Men alla andra runtomkring, som inte fick äran att träffa honom, eller som bara hann se honom lite snabbt, för alla andra så är jag bara förälder till Moa.

Svar: Det är så svårt det där, för det gör ju så ont i mamma hjärtat när en ständigt glöms bort...
SarahMaria

2013-07-20 @ 14:34:22
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Li

Vide är aldrig glömd, aldrig kan han försvinna och aldrig ska han sluta ta plats i våra hjärtan.
<3

2013-07-22 @ 11:27:00
Postat av: Johanna

<3

2013-08-06 @ 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0