På besök i verkligenheten

Idag har jag varit på besök på min arbetsplats.
Det kanske inte verkar som en så stor grej men det är det.
Det känns konstigt när ens "gamla" jag möter det "nya" jaget.
Det är totalt utmattande kan jag tala om.
Jag var väldigt nervös innan...
Det gick ganska bra tror jag.
Jag var först inne på den avdelningen jag jobbar på, där är det en helt ny barngrupp nu har ju varit borta i 6 månader, det gick bra.
Sedan var jag uppe och hälsade på klasserna jag hade när Vide dog, det var väldigt emotionellt.
I ena klassen var en tjej som frågade varför jag varit borta så länge och jag svarade att jag varit hemma för att jag varit väldigt ledsen, då sa hon, ja just det din bebis dog. Barn är så självklara. Det var inget konstigt och jag började gråta och hon kramade mig och sa att det är okej, du får vara ledsen...
Fina ungar!
När jag kom hem sov jag... trött som bara den!
Nu är jag lite piggare igen, tänk att det kan vara så uttröttande!

Kommentarer
Postat av: Li

<3

2012-12-11 @ 20:16:22
Postat av: Lotta

Vi borde lära av barnen, när man blir vuxen blir det så svårt och krystat att tala om sorg och att stötta dem som behöver det bäst. Kram.

2012-12-11 @ 21:58:25
URL: http://saxiquine.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var väldigt bra gjort av dig! Hoppas du kan vila nu.

2012-12-11 @ 22:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0