Thailands resan dag för dag!

Dag 4 091227

 

Japp nu är jag ikapp i skrivandet så nu skriver jag i dagtid =)

Just nu sitter jag på vårt rum och tittar ut genom fönstret, ute på balkongen sitter Hanna och läser och solen strålar och vattnet ligger stilla =) Det är så vackert här att det nästan gör ont! Det känns så overkligt att vara här!

Jag är tacksam varje dag varje minut!

 

Idag började vi med att sova jättelänge =) till och med Hanna, det är ovanligt kan jag lova!
Sen lite frukost. Sen packa ihop oss för stranden! Där tog vi oss ett par stolar och badade sedan genast =) Vattnet är så varmt!
Vi har haft en skön och avslappnad dag idag, inte så mycket action! Köpt lite sallad och ätit lite glass, vilat och badat.

Nu har vi lite inne siesta innan vi ska åka till Khao lak igen, fast denna gången gör vi det på eftermiddagen så vi inte ska döööööö av värmeslag =) så kanske jag orkar shoppa nått ;)

Ska väl hitta nått att äta med, men det är ett lätt problem här! Jag älskar ju Thaimat =)
Nepp nu ska jag ta å ägna lite tid till min Fru! Det är ju ändå vår bröllopsresa =)

Kram på er!

 

Nu har vi varit i Khao Lak igen! Denna gången tog vi typ taxi in eller tuktuk det var ju en upplevelse =)

Så nu har jag shoppat =) å ni som känner mig vet att det är ju en favorit syssla.

Men jag tycker det är lite jobbigt att man inte kan få titta ifred, alla kommer direkt och frågar eller säger att man ska komma in i deras affär och så men sån är ju kulturen så det är bara att haka på.

Jag låter min kära maka vara den som prutar för jag är kass på det… jag tror de ska bli ledsna om jag prutar för mycket så jag ger mig alldeles för lätt.

Här kan man pruta till ca 75 % av det priset de säger första gången å det är ju inte illa!
Jag köpte mig en klänning, en vit med gröna stora blommor på och ett par shorts, Billbong stuk på med blåa blommor på för de två betalade vi 400 Baht som är knappt 100 svenska kronor, så det kändes som en bra deal =)

Sen köpte vi två väskor, lite strand stuket på som vi tänkte ha här! Lite som slungväskor!

Sen åt vi bananpankaka igen =) favorit i repris!

Sen strövade vi runt lite innan vi hade turen att stöta på bussen från vårt hotell så vi kunde åka gratis minibuss tillbaka på hotellet.

 

Nu ska vi ta å sova lite inför imorgon när vi ska på utflykt hela dagen =)

Tack å hej =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0