Thailands resan dag för dag!

Dag 3 091226;

Hanna sov dåligt även denna natt så jag var vaken och spelade Yatzy mitt i natten, vad gör man inte för kärleken =)


När vi vaknade till liv så gick vi till frukosten och sedan gick vi och pratade lite med Ving personalen som kommer till vårat hotell varje dag nästan.

Så vi fick lite tips om vad man ska göra och lite vad det ska kosta att åka Taxi och sådant så man inte blir lurad. Då fick vi även hjälp att be om att få byta rum, då jag kände att gå i fyra trappor inte var någon höjdare med astma.

Så vi fick gå till vårt rum och packa ihop alla våra saker och ställa som innanför dörren.

Sen åkte vi in till Khao Lak centrum, ca 6 km från hotellet, dit kan man åka varje dag kl 13.00 med en liten minibuss gratis från hotellet så får man åka tillbaka kl 15.30. Så det gjorde vi då! Det kan i efterhand kännas ganska korkat =) Ja menar det är VARMT här!! Så att bege sig till in till den lilla staden mitt på dagen kanske inte var det mest smarta drag vi kommit på men jaja =)
Vi hade i alla fall sällskap av våra nyfunna vänner. Jag och Hanna gick för att kolla lite vad dykcert kostar på de olika ställena här. Det var ganska olika men vi får väl se hur det blir jag måste bli av med min hosta först!

Sen köpte vi lite frukt som typ inte kostar något alls. Sen var vi i en supermarket och botaniserade oss lite. Då kom det en Göteborgs dam och pratade med oss, det var mer som en monolog faktiskt, har aldrig varit med om att inte ens jag får en syl i vädret =)
Hon var konstig i alla fall hon tyckte att om vi skulle åka till Patong så skulle vi besöka deras ”horkvarter” för att det kunde ju varit roligt att se!!
Ja men herregu visst det låter som nått för mig! Jag kände att jag blev verkligen arg! Det är väl sådan attityd som gör att det finns kvar! Jag tänker då inte stödja sånt skit ens med min närvaro, inte en fet chans!!!

 

I alla fall sen var vi typ så trötta att vi inte orkade tänka, då var det snart dags att åka tillbaka så vi gick dit där bussen skulle hämta oss. Där köpte vi oss en bananpannkaka!!! Har ni ätit det har ni missat något! Vi köpte en med banan och nutella! Ja Halleluja säger jag! =) haha Gott var det i alla fall =)

Sen åkte vi tillbaka till hotellet och bytta om och kastade oss i havet!

 

Sen på kvällen var vi på en liten liten restaurang precis i närheten av vårt hotell, där vi köpte som en liten meny med mat, dricka och efterätt för 50 svenska kronor! Å det var en fruktdrink modell stor och massor med mat =)

Helt galet bra! Sen köpte vi två utflykter ihop med våra nya vänner. Vi ska åka på en paddelutflykt en dag och sedan till Similan Islands för en snorkeltur! Vi lyckades pruta ganska bra ändå tror jag! Så det var trevligt, för är det nått man lärt sig är i alla fall att man inte ska köpa utflykter via resebolagen det är väldigt mycket dyrare =)

 

Sen tog vi en stund på balkongen och slöade för att sedan sammanstråla med våra nya vänner igen för att spela lite sällskapspel och äta lite frukt från buffen =)

 

Sen var vi nere på stranden för att titta på alla rislyktor som de släppte upp till minne av tsunamin som denna dag var 5 år sedan. Detta område var extremt drabbat och försvann nästan helt om jag förstått rätt. Så vi stod länge på stranden och tittade på brinnande rislyktor som svävade upp mot halvmånen. Det var otroligt stämningsfullt och värdigt på något vis. Man kände en stor respekt och medkänsla för de som är här för att minnas denna dag.

Det var en fin avslutning på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0