Grannsämja!

image4

Ja herregu jag vet inte vart jag ska börja!

Vi har en granne här i huset som minst sagt är knepig!
Hon (och hennes gubbe och nån assistent tror jag) bor i lägenheten under oss.
Detta är en lång historia kan jag börja med att säga!
Det började med, för ganska länge sedan nu, att hon kom upp sent på kvällarna/natten och klagade på att våra Katter klampade under borden ( jaaa jag citerar rakt av!) Det höll väl på ett par gånger och vi var till en början snälla och tillmötesgående och tog bort eventuella leksaker som kunde låta och annat som kunde störa. 
Men hon bara fortsatte och fortsatte till slut en kväll när hon kom upp och klagade på att vi lät (vi låg och sov så det enda som kunde låta var väl våra snarkningar i så fall) så fick jag nog och skrek åt henne att hon skulle dra åt helvete och att hon skulle gå och lägga sig i sin säng =)) 
Detta är ganska länge sedan nu och efter det var det bra väldigt länge faktiskt inte ett ljud från tanten! 

Sedan för ett tag sedan kom hon upp och frågade om jag kunde tänka mig att vara tystare mellan 10.00och 11.00 och mellan  13.00 och 14.30 då gubben behövde vila dessa tidpunkter. Jag var återigen tillmötesgående och sa att ja visst jag ska försöka tänka på det!
Sen nån vecka eller två efter det så fick jag ett brev där det stod att jag måste ha glömt tiderna jag skulle vara tyst på för jag hade tydligen låtit en massa... då gick jag fakitskt ner till henne och bad om ursäkt för att jag hade ju glömt vilka tider jag skulle vara lite tystare på. 

Sen igår fick jag ett brev till, i det hade hon klagat på att vår hund (som vi har på lån) hade skällt 13.15 och att gubben då inte kunde sova, hon hade vidare skrivit " ska det vara så här? Kom ner så vi kan diskutera!!" 
Jag som då kom hem vid strax före fyra efter en lååååång dag hittar brevet blir lite irreterad kan man säga sen var jag tvungen att åka till akuten (Hanna ringde och låg på akuten för att hon inte mådde bra!Det visade sig inte vara någor allvarligt men man blir ju ändå stressad och nervös!!) så jag var tvungen att ringa en kompis som fick ta Ebbe (hunden) för jag ville ju inte lämna honom ensam igen! 

Så skrev jag som svar;
"Näe jag hinner inte komma ner till dig för Hanna ligger på akuten och jag har inte tid med det här. Vi bor i en lägenhet och i hyreshus kommer det alltid att finnas ljud. Jag lämnar hunden väldigt sällan ensam och hundar skäller det är inte så mycket jag kan göra åt det! //Sarah Maria"

Saken är den att jag har så svårt för att släppa sådana saker så nu går jag och ältar och ältar allt detta om och om igen!
Hon förstör verkligen massor mycket mer än hon kan ana tror jag!
Jag vill du bara att alla ska må bra och så så jag vill ju inte att hon ska gå och vara arg men och andra sidan kan vi nog aldrig göra henne nöjd! 
Hon klagade ju inte på hunden innan utan först efter hon träffat mig i trappan med hunden (då har han ändå varit hos oss i snart en månad!) 
Hon leter bara efter saker att klaga på jag vet det men det känns i alla fall jobbigt!

Som en kompis sa så om hon fortsätter kan vi faktiskt anmäla henne för trakasserier! 

Nääe nog om det men det känns lite bättre när man kan skriva av sig lite!!!

//Sarah Maria 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Har ni ingen typ störningsjour som ni kan ringa till och anmäla henne? Hon har ju faktiskt kommit upp till er och väckt er när ni sovit.

2008-01-22 @ 19:35:24
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Elin

Vilken söting :P

2008-01-25 @ 13:33:14
URL: http://ellee.webblogg.se
Postat av: Tobias

Jag har samma problem med mina grannar nedanför. De klagar så fort vi har hög musik oavsett om det är vid 14:00-tiden. Gubben i det hushållet brukade bolma rök på balkongen så att det bolmas in rök i vår lägenhet. Detta har jag försökt förklara utan att lyckats. Tragiskt nog dog gubben i somras. Det förklarade varför vi kunde ha vår balkongdörr öppen utan att rök kom in!

Dock lever tanten kvar och hon har klagat på hög musik vid 13:00-tiden senast i oktober. Sedan dess har jag inte vågat ha hög musik på utan sitter med lurar.

Ibland har en annan granne fest och stohej. De pratar högt och så. De är muslimer misstänker jag för att det låter så på musiken. Det enda jag tänker på när jag hör dem är att "vad skönt att höra att det finns liv i vår port", så jag störs inte alls.

Nu ska jag lyssna på Just D - Grannar

2008-01-29 @ 12:24:41
URL: http://www.fotobias.se
Postat av: Linn

Hej tjejen!

Det är jobbigt med grannar ibland. Tyvärr (för deras del) så är det ju så att man kan i princip föra hur mycket oväsen man vill mellan 7.00-22.00 (kan variera lite) i ett hyreshus så deras klagomål känns väääldigt överflödiga. Och beträffande hunden så kan dom ju inte klaga om det pågår skällningar med jämna mellanrum och att hunden lämnas ensam mer än fyra timmar (som det är lag på men som jag och många andra överträder).

Kramar till dig tjejen!

2008-01-29 @ 22:17:04
URL: http://livetsomlinn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0