Mega Ångest!

Jaha så har jag idag varit på möte på Försäkringskassan för första gången!
Det var hemskt!
Jag grät i princip hela tiden och kände mig liten som en fluglort!
Han som är min handledare eller vad det kallas är säkert trevlig men jag såg honom som ett monster!
Han var så kall, visade inga känslor även fast jag satt där och var jätteledsen!
I princip gick mötet ut på att han sa att antingen går jag tillbaka till min arbete eller så får jag säga upp mig och då får jag inga pengar från försäkringskassan längre.

Kändes ju fint eftersom jag inte kan gå tillbaka till min gamla jobb och samtidigt behålla psyket i behåll det kommer bli ännu värre av det! jag vet det jag känner mig själv!
Jag vill inte jobba som förskollärare! Det är inte mitt kall i livet det passar inte mig.
Det sa jag med och då tyckte han att då får du väl ta ett annat jobb bara du börjar jobba...
visst jag hårddrar det en del men det var så det kändes
Då slutade jag lyssna så vad han sa dom sista 30 minuterna har jag faktisk ingen aning om för då satt jag bara och försökte att inte få rå panik och skrika rakt ut!

Det känns oerhört tufft att få detta slängt på mig nu när jag bara har fyra veckor kvar till operation och känner att det tar upp hela min vardag!
Jag orkar inte med att tänka på detta också då kraschar jag!
Jag känner mig så kränkt och så bortglömd!
Han tyckte ju också att när man varit sjukskriven i ett år som jag har varit så ska man kunna vara på väg tillbaka!
Visst det kan jag också tycka men samtidigt så har jag inte fått någon hjälp förens nu!
Ge mig åtminstone lite andrum!
Känns som om hela mitt liv håller på att rasa samman!

Att säga till en person med panikångest och en alvarlig depression att dom tycker att man ska gå tillbaka till sitt jobb känns som ett hån.
Känns som om han överhuvudtaget inte ser personen bakom sjukskrivningen!
Nääe jag orkar inte mer
Kan jag inte bara få vara ifred, jag vill bara bli frisk ska det vara så svårt!

Jag orkar verkligen inte med det här!!

Förlåt för ett helt jättejobbigt inlägg!!

Kommentarer
Postat av: Tobias

*KRAM*

2008-02-21 @ 18:23:51
URL: http://www.fotobias.se
Postat av: Benny

du vet väl att de enda två kriterier de har för att man ska få jobba på FK är att man 1. har fått hjärtat utskuret med en sked (it hurts more) och 2. att man sålt sin själ till djävulen och därmed är både hjärt-, och skjärt-lös vilket i sin tur leder till att man är ett riktigt "asshole" för det är det enda man har kvar...

2008-02-21 @ 19:57:36
Postat av: Wysteriia

Usch, jag är ju själv deprimerad så jag vet ju sissådär hur det känns :( *kramar MASSOR*

2008-02-23 @ 00:58:29
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Linn

Det är inte lätt men jag kan på ett sätt ändå förstå hur de tänker. Om det inte hjälpt att du varit sjukskriven ett år så kanske det är bra att du får struktur i vardagen med jobb och så. Du behöver ju inte fortsätta vara förskollärare utan försöka hitta något annat och börja arbetsträna lite smått. Det är så jäävla jobbigt i början, jag vet, tro mig. Du kommer ha ångest på morgonen men att veta att man måste kämpa för att överleva och klara ekonomin är ett bra sätt att stärka självförtroendet och orken.

Kram!

2008-03-02 @ 17:57:52
URL: http://www.livetsomlinn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0